Tuesday, February 1, 2011

Banjir

Salam,
cian akak aku.. 3 hari berturut ujan tanpa henti.. akibatnya, umahnya dilanda banjir.. huhuhuhu.. jenuh le mengangkat barang.. Hari sabtu lepas, aku balik kampung n plan nak balik sini ari isnin.. tp mr. m ajak balik ahad malam.. okey le, 'saya yang menurut perintah'... huhuhuhu..

nasib baik le kan, ikut cakap somi.. kalo x, ngan anak2 aku berenang dalam banjir.. elok je, ptg isnin.. banjir umah die.. air masuk umah takat peha... n 2 almari pinggan mangkuk x dpt diselamatkan.. sbb barang terlalu byk n air naik ngan cepat.. Cian die..

Banjir nih kali ke2 kena pada rumah akak aku.. yg pertama dulu.. tahun 2006, tapi tak le seteruk tahun nih... pinggan mangkuk yang terendam, kena le dipilih.. mana yang plastik2 ni, kena buang je..

Petang tadi aku kol die, tanye keadaan die mcm aner... Alhamdulillah, air dah semakin surut.. tgh hari tadi diorang dah mula basuh rumah.. mcm2 sabun di belinya... ngan dettol.. sabun basuh lagi.. sabun lantai lagi.. belanja jugak tue.. cian die.. nak salurkan modal.. aku pon tak bermodal sekarang nih.. sungguh menyedihkan..

harap2 kerajaan negeri dapat salurkan bantuan lebih untuk tahun nih.. boleh gak tanggung kerugian mangsa2 banjir nih.. sbb ade dengar citer, kg pengkalan, kat alor gajah.. siap kereta 'exora' tenggelam sebijik.. rumah plak.. nampak bumbung je... cian2.. mungkin ade hikmah yang terjadi sebalik bencana ni.. kepada mangsa2 banjir.. sabar bebanyak dengan dugaan yang Allah berikan ye..


- ni masa memula banjir-
sibuk mengalihkan barang..
- sempat lagi bergambar..-


No comments:

Google