Saturday, January 16, 2010

PERKEMBANGAN JANIN DALAM KANDUNGAN MINGGU 31 Hingga 35

PERKEMBANGAN JANIN DALAM KANDUNGAN MINGGU KE TIGA PULUH SATU (31)
-Perkembangan janin dalam kandungan pada masa ini ialah, beratnya boleh mencecah 1.5 kg.Simpanan lemak dibawah kulitnya menutup salur darah yang sebelum ini jelas kelihatan.

PERKEMBANGAN JANIN DALAM KANDUNGAN MINGGU KE TIGA PULUH DUA (32)
-Perkembangan janin dalam kandungan pada masa ini ialah beratnya bertambah sehinnga 1.8kg. Antibodi anda kini telah dipindahkan kepadanya dan berupaya melindungi janin daripada ancaman penyakit

PERKEMBANGAN JANIN DALAM KANDUNGAN MINGGU KE TIGA PULUH TIGA (33)
-Perkembangan janin dalam kandungan ibu pada masa ini dapat dilihat dari segi perkembangan otaknya yang pesat. Saiz kepalanya membesar sekitar 1cm. Perkembangan janin dapat dilihat apabila seluruh rambut janin telah tumbuh.

PERKEMBANGAN JANIN DALAM KANDUNGAN MINGGU KE TIGA PULUHEMPAT (34)
-Perkembangan janin dalam kandungan ibu pada masa ini dapat dilihat dari segi kuku jari dan tangannya semakin panjang dan perlu dipotong setelah lahir. Panjang janin kini 33 cm dan beratnya sekitar 2.3 kg.

PERKEMBANGAN JANIN DALAM KANDUNGAN MINGGU KE TIGA PULUH LIMA (35)
-Janin membuang air kecil 1/8 gelen setiap hari melalui air ketuban. Perkembangan dari segi paru-paru juga semakin sempurna. Lemak terkumpul di tubuh janin membantu mengekalkan suhu badannya apabila lahir nanti.

No comments:

Google