Monday, January 4, 2010

Hari pertama persekolahan

Hari ini aku bercuti sebab nak hantar 'Umairah' ke sekolah.. Alhamdulillah, pagi tadi die agak senang nak bangun. Tak menanggis pun.. Kejut sekali je terus bangun.. Semangat nak ke sekolah!!.. Aku plak, macam2 pesanan aku cakap kat die.. aku risau gak, takut2 die tak boleh nak sesuaikan diri die dengan keadaan sekarang..

Tepat pukul 8 pagi aku dah daftarkan die kat Pusat Pengajian Tahfiz Al Quran Bestari. Aku soh die duduk depan sekali.. Tujuan ku supaya die akan cepat tangkap dan faham apa yang diajar. Kat sane die diajar Iqra', Hafazan, Bahasa Arab, Feqah, tauhid, Dan Akedemik (mate, BM, BI)..

Setelah semua settle, aku dengan Mr. M pon berangkat pulang. Masa salam tue, die ok lagi.. Tapi bile die dengar je Mr. M start enjin kete.. terus "Hujan".. bukan sket2 punye hujan.. tapi satu bangunan dengar!!..

Bila dah jadi Macam tu, Mr. M soh aku gi tengok.. Bile dah tengok tu, bukan le boleh kejap2 punya tengok.. kena dok kat sane sampai reda.. Aku plak, mane boleh tengok anak aku syadu macam nie.. aku pun mesti ikut syahdu.. Pujuk die elok2.. Cakap pelan2... isk.. isk.. Anak.. anak...

Aku baru je sampai umah.. Lepas aku menyeludup balik, aku terus gi bank.. Baru ni je settle urusan aku.. Harap2 sepanjang peninggalan aku, die boleh sesuaikan diri die.. dan dapat belajar dengan baik.. AMIN..

No comments:

Google