Wednesday, January 6, 2010

Air dicincang takkan putus..

Semalam balik je dari keje, terus gi ambik akak aku pastu gi ambik Umairah.. Masuk je kereta, aku pon terus tanya umairah..

Aku : "Kakak.. Nugget pagi tadi abis tak??"

Umairah : "Ada lagi 1..."

Aku : "Nape kakak tak habiskan??"

Umairah : "Kakak tinggalkan untuk Damia..."

Aku dengan akak aku terus terdiam.. Tetiba rase sayu plak.. Akak aku kata, die terharu dengar Umairah cakap macam tu..

Mungkin die tak biase lagi berjauhan dengan adik die.. Selalunya mana die pergi mesti adik die ade.. Ni plak, kena berjauhan.. Kalo dok berdua asyik gaduh je.. Tapi kalo berjauhan, bising tanya adik die mana..

Sampai je kat umah di sakatnya aku soh gi ambik adik die kat umah mak aku di Kajang.. Bukan aku tak nak gi ambik.. Aku memang dah tak larat.. Lagipun aku dah soh Mr. M gi ambik.. sambil-sambil balik keje tu..

Dalam pukul 8, Mr. M balik.. Tak sempat nak ambik Damia.. Die balik jemput aku dulu pastu kami pergi sesame ambik damia.. Bila Mr. M masuk je.. Umairah menanggis tanya adik die mane.. Puas gak memujuknye..

Malam tadi plak, Damia seakan merajuk di tinggal keseorangan kat umah mak aku.. Die meragam... Merenggek je.. Sudahnya ku yang tak boleh tidur... huhuhu.. sungguh tak best!!.. Akibatnya bangun pagi tadi aku kena 'Magrain'... huhuhuhu.. punye le seksa.. nak bangun pun kepala berat sebelah..

Hari ini Damia Demam.. terpaksa le aku korbankan cuti aku tu.. baru awal tahun.. dah kena ambik cuti.. Nak wat macam aner.. anak tak sihat.. Tambahan plak aku kena 'magrain' ni..

Masih belum gi klinik sebab, tekak x sedap rasa payau je.. macam nak muntah!!.. kepala yang masih berat!!.. mungkin petang2 sket aku akan gi klinik.. Mungkin lepas ambik Umairah.. Saje je nak bagi die happy..

No comments:

Google