Tuesday, January 12, 2010

Hari Pendaftaran Politeknik

Alhamdulillah semua berjalan dengan lancar di hari pendaftaran pelajar sesi kemasukan Sesi Dis 2009. Yang bestnya, aku ni di kategori 'special'.. Tak perlu beratur panjang.. Semua barisan aku potong, terus je pergi ke kaunter.. Aku pon diberi layanan yang mesra.. Cume yang tak best nya.. aku malu sendiri, sebab semua yang daftar tu.. semua slim2 belaka.. aku ni plak ngan perut boyot!!.. Wakakakakaka..

Dalam perjalanan ke sana, kaki tangan ku mula berpeluh-peluh. Tanda-tanda aku didalam keadaan 'nervous' (eii.. betul ke aku eja ni?? kalo aku salah spelling@cakap kang, ada yang tukang gelakkan.. Ni le orang kita.. Kalo bab mengutuk kang bagi le kat diorang, tau le diorang nih semua pandai2 berbahasa inggeris.. tapi jangan le terlalu memandang rendah kat orang, kita takkan selalu berada di atas.. Sampai masanya ko akan ke bawah gak..)Lupakan pasal tu.. Malas nak cakap dah.. Wat aku sakit hati je.. Mak aku pesan, "biar kite selalu maafkan orang".. Lagi satu, "Biar orang 'wat' kite, jangan kite 'wat' orang.." Aku pegang pesanan mak aku tu!!..

Berbalik citer aku tadi.. Dalam kereta lagi, aku minta Mr. M temankan aku gi daftar.. Aku cakap aku malu!!.. Sampai kat sane, Punya lah ramai umat!!! Jalan nak masuk pon 'Jem'.. Bab beratur plak, Macam Ular kena palu!! Melengkok-lengkok!!.. Mati le kalo aku nak beratur.. Mr. M x bagi aku beratur, dia soh aku gi je ke kaunter.. Pada memula aku teragak2 gak. Tapi bile dah 5 minit beratur aku tak tahan.. Aku terus je gi ke kaunter..

Sampai kat kaunter, ada lecturer lelaki nih.. Soh pelajar perempuan wat 3 barisan.. aku pon join same2 student tu.. pastu 'Die' terperanjat, "Awak ni student ke??".. aku iyakan aje... "La... ingatkan parents.. Haa.. duduk2.. gi ambik kerusi..".. Isk malu siot!!!! Sume student pandang aku!!! Tapi yang bestnya, sampai tak sampai 15 minit, urusan aku dah settle.. kat kaunter pendaftaran tue..

Pastu aku terus gi ke Jabatan Perdagangan, sebab nak minta tangguh sem. Kat sane pon aku dilayan bagaikan puteri.. Dah settle kat sana, aku dimaklumkan kena datang pukul 2 ptg.. Sebab nak ambik barang..


Sori le.. aku malu nak ambik gambar suasana pendaftaran..
Ni je lah yang aku dapat ambik..
Waktu nak kuar dari poli..


Isk, nak ke mana nih.. jam baru pukul 12 tgh... Aku cakap kat Mr. M.. "Abang, jom kite gi Tesco Xtra le.." Mr. M, on je.. Kat sane sempatlah aku shopping serba sikit barang pantry... aku beli apa yang ada je.. Jajan2 kebanyakkan aku tak dapat beli sebab ade 'E' Koding untuk khinzir.. Twisties pon ade Koding 'E471 @ E472' (antara satu..Tak ingat dah..)



Jam dah menunjukkan pukul 2 lebih.. bergegas le aku gi poli balik.. nak settlekan apa yang patut!! Sampai je kat sane.. dengan cuaca terik nya, ngan ramai orangnya.. ngan bisingnya.. Iskkk.. Tension!! sakit kepala aku!! Tapi semuanya berjalan lancar, aku yang pregnant ni diutamakan..

Kat sane pon ade insiden yang memalukan jugak.. Lecturer pompuan ni panggil member2 die sebelah kaunter, sebab aku ni ade problem sket.. die cakap le aku 'special kes'.. "Pregnant".. Bile kuar je perkataan tue.. Student lelaki yang ade berhampiran, semua diam.. ade dalam 50 orang student kot.. Mata semua tertumpu pada aku!! Malunya.. Rasenya nak masukkan kepala aku dalam baju je!!.. Lepas settle, aku cecepat blah!! tak tahan siot.. mata2 asyik memandang aku..

Alhamdulillah, semua dah settle.. Tak sabar dah jadi student balik.. aku dah tak sabar nak belajar.. huhuhuhu.. lambatnya masa berlalu!!

1 comment:

anuar said...

eee...bestnya dpt smbung blaja blk..

rezeki anak tu..

Google