Saturday, January 1, 2011

Pasta Organik Laziz

Nx n3, sila scroll ke bawah wokey...


Lama tak ber'apdet' blog aku nih.. Baru je apdet, terus aku nak kenalkan satu produk baru Keluaran BUMIPUTERA.. Tambahan pada masa sekarang banyak makanan yang diragui status halalnya..

Banyak kes-kes penipuan penggunaan logo halal dan betapa bahan makanan haram dijual sebagai ‘halal’ di pasaran di negara ini, dari semasa ke semasa membuktikan masalah ini bukan isu baru.
Firman Allah yang bermaksud: “Makanlah apa yang telah dikurniakan Allah kepada kamu daripada benda yang halal lagi bersih. Bersyukurlah dengan nikmat-nikmat Allah jika kamu benar-benar menyembah Allah. Sesungguhnya Allah hanya mengharamkan kepada kamu memakan bangkai, darah, daging babi dan binatang sembelihan bukan kerana Allah. Maka, sesiapa yang di dalam keadaan yang terpaksa memakannya, sedang dia tidak sengaja dalam mencarinya, sesungguhnya Allah maha pengampun lagi maha penyayang.” (Surah al-Nahl, ayat 114-115)
Ini die PASTA Keluaran Bumiputera @ Orang Islam.. Produk ni baru je kuar.. Tak femes pon lagi.. Tapi kalo anda2 sume tak sokong kite sebagai sedara sesama islam.. sape lagi??
Aku dah try produk nih.. Marvelous!!! Makan sekali nak makan lagi!!!... So, korang kena try jugak..

Ramai kalangan kita yang suka memilih makanan kegemaran mengikut kemampuan, keinginan dan selera masing-masing. Ada hanya melihat kelazatan dan khasiat yang akan diperoleh tanpa meneliti sejauh mana ia sesuai untuk dimakan, terutama dari segi kebersihan dan kehalalannya menurut syariat agama.




Rasulullah SAW bersabda yang maksudnya: “Wahai orang-orang yang beriman, makanlah barang-barang yang bersih daripada apa yang telah kami kurniakan kepada kamu.” (Hadis riwayat Muslim)

Makanan yang suci dan bersih akan menjamin kesihatan yang baik. Justeru, di samping memilih makanan berzat dan berkhasiat, sebaik-baiknya perlu ditekankan aspek kebersihan dan kesuciannya dari segi syariat agama.

Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud: “Setiap daging yang tumbuh daripada makanan yang haram, maka api nerakalah yang layak baginya.” (Hadis riwayat at-Tirmizi)

Kepada peminat pasta diluar sana.. Berminat nak beli produk nih...
Kalo kat area Alor gajah n Melaka boleh hubungi no. ni..
017-2944283 - En. Azlan
Kalo pembeli area KL (pesanan 3kg keatas),
Putrajaya, dan kawasan sewaktu dengannya..
012-2973964 (sms only) - Zila

3 comments:

ummioked said...

Salam perkenalan jugak...saya sokong entry ni...klu bukan kita sape lagi nak sokong agama & bangsa kita sendiri

a LoT oF LuV said...

huhuhhuhuhu... ya betul... huhuhu.. anyway, blog awak best le.. sekali singgah nak singgah lagiks..

a LoT oF LuV said...
This comment has been removed by the author.
Google