Friday, October 8, 2010

Raya lagi di Langkawi Part.1

Huhuhu... Tengok le dah terpesong untuk istilah ziarah menziarahi kpd kami sekeluarga.. saja mengatal.. n mengabiskan cuti.. saudara mara tak di ziarahi... pegi plak bercuti.. Tapi kali nih nya holiday memang puas hati.. tak macam ke Penang 2 tahun lepas.. kali nih kami menginap selama 3 hari 2 malam.. Pastu sewa plak kete disana... puas.. satu pulau kami pusing!!!

Bertolak dari umah mentua aku petang Isnin singgah plak umah mak sedara aku kat butterworth ke Bertam ntah aku tak perasan.. tapi kalo dari highway, kena kuar ikut simpang Bertam... Punye le berbelit nak sampai umah die... dekat2 sejam gak le nak sampai ke umah die dari susur keluar BERTAM..

Layanan Tip Top.. maklum le, sepanjang aku hidup kat dunia nih.. ini le pertama kali aku sampai di sana.. mak aku je tak berpeluang lagi ke sana.. InsyaAllah, kalo ade rezeki... nak gak die ke sana..

Sampai je kat umah die, kena plak bermalam kat sana.. diikatnya kaki kiteorang.. tak kasi ke mana2.. plan kami, nak dok motel je malam tue..Kat jeti Kuala Perlis.. tapi tak kesampaian.. sebabnya mak sedara yang beriya2 ajak bermalam kat umah die.. huhuhuhu...

Opsss.. lupe sebelum sampai simpang Bertam, Mr. M sibuk ajak gi isi Gas teksi die di Prai.. Tapi kami salah masuk simpang... alamatnya... kena le masuk Penang... Huhhhhhh!!! tol die mahal nak mampussss... seb baik sekali je kena.. kalo kena gi balik... mampussss!!!!

Ketika tengah Sesat di Jambatan Pulau pinang
Bergambar Duluuuuu....

Sebenarnya die Tengah Tension!! sebab Penat!!! huhuhu...

Jambatan Pulau Pinang..
Si kecik yang tak nak tidur!!!
The Nx day.. On the way to Langkawi

Sebenarnya nak tunjuk Sawah Padi.. Tapi gambar tak clear..
Nun di sana... dah nampak Jeti dah..
Tak tau le apa nama pantainya....
Takde org mandi pong..


Nx n3... Langkawi... Langkawi...

No comments:

Google