Thursday, May 12, 2011

Semalam pengasuh anak aku, mengadu ..




umairah cakap "Hari ni kakak peksa.. kakak dapat no.1"




Huhuhu.. baru peksa, dah dapat number?? sebenarnya aku yang dok push2 die supaya dapat number 1.. bagi semangat.. Janji ngan die kalo dpt no. 1 nak bagi hadiah.. die request nak rumah barbie.. hambik ko!!.. bukan murah nyer hadiah.. bukan ape kan.. saje nak bakar perasaan die, bersungguh2 nak baca buku.





Aku dah survey siap2 dah.. kalo harga kat jusco siap furniture RM8*.**.. kalo tgk yang psr mlm RM20-35.. gigil2 nak kuarkan duit..





Tapi mlm tadi sebelum nak tidur, die cakap kat aku plak...


"Kakak nak dapat no.2 lah.."



Tukar pulok dah.. Dgr je die ckp mcm tue.. terus aku ckp balik..




"Mcm aner nk dpt umah barbie mcm nih??"



Die tengok aku ngan muke blur je... cian plak tgk die.. sebenarnya saje je aku ckp gitu.. tp dlm hati ini mmg nak beli untuk die.. tapi bukan sekrang..mungkin besday die nanti.. tp kalo betol dapat no.1, kena beli ngan segera lah..



Rumah idaman si anak..





Tapi kalo nak citer benda2 yang die minta, memang terlalu banyak.. kalo diikutkan.. bisa botak sihh.. Dan aku ikutkan mana yang termampu je.. Tengok le die selalu minta nugget, sosej n kfc.. yang tue memang akan dipenuhi lah.. kalo yang lain, kena dipertimbangkan.





Sekarang ni die minta nak tengok wayang plak.. ni gara2 ibu die ngajar die tengok citer 'RIO' le nih.. dah jd kaki wayang plak dah.. Iyelah kan masa ajak Mr. M gi tengok wayang sebenarnya ibu die yang terkinja2.. tapi bagi alasan anak nak tgk.. huhuhuhu... Keji nyer ibu..






Sekarang tengah banyak iklan 'Kung Fu Panda' plak.. die sibuk nak tengok.. tapi Mr.M x nk, sebab die nak bli cd pirate je.. huhuhu...jimat!!.. Sejak2 kebelakangan ni, aku pon suka tengok citer kartun.. Pengaruh anak betul..


Diorang yang bukak cd, ibu die yang melopong depan TB.. walaupun dah tengok beratus kali.. Iyelah kan, aku nih kena paham jalan citer n setiap patah perkataan yang kartun tu ckp, sebab kena translate kan n kena tiru ckp kartun tue.. TERPAKSA ok.. terpaksa dalam rela..






Bile le lagi dapat gi tengok wayang ye... rindu rase nak dok dalam wayang.. hihihihi..


No comments:

Google