Monday, May 23, 2011

Weekend

Seperti yang kite tau, tragedi yang berlaku di hulu langat selangor sabtu lepas. Memang sayu le bile mendengar berita tu.. Memang ku tunggu le berita terkini dari media. Dan malam tadi bile tangok berita Utama.. secara tak sengaja, air mata ku mengalir.. sebbaik Mr.M takde.. kalo tak malu wey.. tak pasal2 je kena usik.. huhuhuhu..


Tapi hakikatnya, walaupon cara pemergian anak2 yatim mcm tue.. tapi mereka beruntung sebenarnya sebab, dah tentu SYURGA tempat mereka.. Dah tue diorang belum baligh lg n takde dosa..


Sejuk mata memandang bila tengok anak2 yatim yang terselamat, dengan berjubahnya.. terus cakap dengan Mr.M, hajat dihati nak hantar anak2 ke sekolah yang ke arah akhirat.. Pernah ku terbaca, kalo salah 1 org ahli keluarga ada yang 'tahfiz', die akan menarik 10 org yang terdekat dengannya untuk masuk ke syurga..


Takziah kepada Ahli keluarga mereka dan bersabar dengan dugaan Allah nih, mungkin ada hikmah yang tersirat disebalik dari kejadian ini..


n Sama2 le kite medoakan kebahagiaan dan kesejahteraan mereka disana.. AMIN..


Al-fatehah...


*************************************************************


mmm.. hujung minggu aku, sungguh le santai.. takde program ke mana2.. hanya dok rumah n layan VCD 'Maher zain'.. Yang best tue, satu family ye layanzzz maher zain.. anak2 pon suke lagu 'Insha Allah'...


disebabkan masing2 ade minat tersendiri.. makanya kami berebut2 le nak dengar lagu favorite memasing... Favorite aku, 'The chosen one, Ya nabi salam alayka', Thank You Allah' n banyak lagi le tak ingat dah... Mr. M plak 'baraka huma lakuma n Allahi Allah Kiya Karo'... berbulu neighbour aku.. selama 2 hari dengar 'Maher Zain'.. lalalalala....


Disebabkan cian tengok anak tak kemana cuti ni.. Malam tadi aku bawak le diorang gi jusco kejap.. bukan beli ape2 pon.. window2 je.. hakhakhak.. nak shopping, poket bocor... Boleh je kalo nak guna mr.M... tapi hari sabtu lepas aku telah di 'brainwash' oleh Mr.M...


Die bagi ceramah tak berbayar pada aku.. bla...bla... bla.. tak yah beli kete baru lah... bla...bla... simpan duit le... Terkedu aku 5 minit.. ape yang die ckp tue mmg ade benarnya.. Plus, ade ura2 minyak ron95 nak naik lagi 30 sen kalo tak silap aku.. opkoz kos hidup semakin meningkat.. kos nak gi keje.. lepas nih lg kecik le gaji aku...


Lagi 2 bulan ye, teksi Mr.M akan jadi kereta biasa.. Maybe, lepas nih aku pkai kereta tue.. n kereta tu guna NGV.. huhuhu... suke sangat.. jimat duit aku.. Insha Allah, lepas nih nak ikut seperti saranan dari Mr.M.. menyekat nafsu n Belanja...


Nak tambahkan pendapatan le.. opkoz nak sambung bisnes yang aku dah wat.. harap2 tak terhenti di tengah jalan..

No comments:

Google