Wednesday, April 22, 2009

Menyesal..menyesal..

Semalam, akibatkan terlalu penat. pastu blik nak kena masak plak.. Aku telah membuat kesilapan kerana memarahi puteriku Umairah.. kena Pelempang dengan aku.. GERAMM SESANGAT!!! die wat perangai.. di gigitnye adik die, Damia.. Dah berapa kali aku warning, jangan gigit adik..

Sekarang aku menyesal sesangat.. kalo bleh aku nak balik cium dier,, Pagi tadi sebelum aku pergi kerja die bangun dan salam aku.. TERHARUNYE.. Kalo bleh aku nak didik anak-anak aku jadi insan yang sempurna.. dan kalo boleh, aku nak jadi tempat luahan perasaan diorang waktu diorang meningkat dewasa nanti..

Tapi, aku ni panas baran. Kadang-kadang kalo aku ni terlalu marah sangat, sampai mengigil-gigil menahannye. Tolong readers, kalo2 ader petua untuk tahan marah, tlg bg advise kat aku ye..

7 comments:

QueenZ said...

malam tadi saya pun ada marah dini. sebab dia tak dengar cakap saya. saya tak pukul dia. saya gertak je dengan rotan. tapi rotan tu saya libas kat lantai la.

lepas tu saya gertak dia kalau dia buat perangai lagi, saya kurung dalam bilik gelap yang ada cicak ngan lipas (sebab dia takut ngan dua mende tu).

pastu saya cakap ngan dia, tak boleh tengok tv and tak bleh main game.

last skali, saya cakap ngan dia, kalau dia buat perangai lagi, dia tak sayang saya and nak saya mati.

huhu saya main psikologi je. dia meraung gak masa saya denda tu. tapi lepas-lepas tu saya minta maaf ngan dia sebab saya marah dia dan bagitau reason kenapa saya marah dia.

saya pun jenis yang panas baran. tapi saya guna pendekatan yang berbeza daripada mak saya dulu. mak saya dulu siap kejar saya ngan api. takpun mulut kena cili. wakakaka

siapa yang tak sayang anak. dari kecil kita kena gitau yang kita sayang dia. kalau salah, bagi warning dulu sampai 3 kali. kali ketiga baru denda. tapi jangan berat sangat coz nanti dia dendam ngan kita. sebab budak-budak ni senang ingat.

tak senang jadik mak kan?

a LoT oF LuV said...

TQ Queenz.. tu le pasal, mmg susah jd ibu nie.. ni baru kecik2.. kalo dah besar nanti tak tau mcm aner..

ain said...

erk..aku pon jenis baran gak..xblh nk sabo..adoiyai camne la aku nti..uhuks!

Azfaliza Abd Latif said...

hai tuan umah,

nak share pengalaman bole? saya pun jenis baran jugak bila anak buat perangai yang melampau2. penah sekali time dia merengek2 dan asik nak mengamuk je, saya marah dia bagai nak rak. marah macam marahkan orang besar pulak.

rupa2nya dia merengek sbb dia demam! rasa menyesal toksah cakap la. menangis depan budak tu jugak sbb menyesal sangat2. lebih2 lagi bila badan dia panas.

mulai dari hari tu, bila rasa tak tahan je kalau dia buat perangai, saya akan tarik napas dalam2 pastu bayangkan betapa sakitnya masa nak lahirkan dia dulu. mmg berkesan!!

saya dah bole kontrol rasa nak marah. marah tu marah jugak tapi dengan akal fikiran yang waras.

mmg susah jadi ibu tapi itulah kenyataannya.

gud luck! ;)

anuar said...

kalo stp kali lps marah anak, ko cium2 n peluk2 dia...pujuk dia.sayang dia

aku ckp senang..aku pun xtau nnt cane aku nk handle anak aku...

a LoT oF LuV said...

ain: Cube ko bace petua @z.. aku pon nak try petua yang die bg..

@z: Thanks.. akan aku cube praktikkan petua tu.. harap2 berkesan le erk..

a LoT oF LuV said...

anuar: tue le pasal, dulu msa xde anak.. macam2 aku rancang nak didik anak aku.. bile dah ade anak, segala yang dirancangkan hilang ntah ke mane..

Google