Thursday, March 18, 2010

Sambungan N3 16/3

Ok.. selepas aku ditolak ke dewan pembedahan..

Sesampai je kat sane, Para pembantu juru bedah datang meluru pada aku.. Pakar bius plak, minta aku sign itu ini.. Sibuk tanyakan bermacam2 soalan.. Yang lain2 plak, pantas wat keje.. Macam aku nih kritikal2 sangat.. dalam masa beberapa minit semua dah siap.. Tinggal untuk dibedah je..

Pakar bius plak, sibuk melayan aku. sebab die tak nak bagi aku takut sangat kot..!! Sambil die terangkan apa yang diorang tengah buat kat perut aku.. Pastu die soh aku tidor.. Dia akan kejutkan lepas semuanya siap..

Masa dieorang tolak2 perut aku.. Aku bukak mata.. Tengok kat lampu kat atas.. Nampak apa yang diorang wat.. Tengok diorang kuarkan anak aku.. Kuar je dari perut aku nih.. Die menanggis sakan.. Tanda2 Positif.. Aku tersenyum lebar!!

Pastu pakar bedah bagitau kat aku.. Anak aku dah dikeluarkan.. Tak lame lepas tue, diorang tunjuk anak aku kat aku.. Benda pertama yang aku tengok... JANTINA die.. pastu muka die.. Dalam hati aku.. "Kenapa telur die hitam??" Isk.. bile diingatkan balik, nak gelak pon ade..

Dah settle semuanya, pakar bius kejutkan aku.. Aku buka mata, die cakap semua dah settle, pastu aku ditolak ke bilik pemulihan.. Masa tu aku dah terketar2.. Sejuk nak mampus!!!.. Bile aku bersembang dengan pembantu juru bedah tadi, kebetulan besday die ngan aku tak jauh.. selang sehari.. aku 3/8/1983 die 4/8/1983.. siap berkenalan lagikss.. Die kata aku sejuk bukan sebab air-cond diorang.. Tapi kesan dari ubat bius..

Setengah jam lepas tu, diorang panggil Jururawat Wad 2A.. soh datang ambik aku.. Mulut aku tak lepas Ucapkan 'Terima Kasih' pada diorang.. Sebab aku rase terhutang budi kat diorang sebab diorang nak berusaha menyelamatkan aku..

Sekali lagiks.. mana le tau kot2 diorang terbaca N3 nie... Terima kasih kepada semua para Doktor, Juru bedah, jururawat 2A di Hospital Putrajaya yang telah berusaha menyelamatkan aku..

Insya Allah, akan aku sambung lagi esok.. Pinggang dah sakit macam nak patah dah..

bye..

No comments:

Google