Wednesday, September 2, 2009

Kejap je kan?

Hari ni dah hari ke 12 umat islam berpuasa. Sekejap je kan.. bermakna lebih kurang 17 hari je lagi kite nak RAYA!!! hurey!!! (dah le pose x cukup.. x malu btul!!). X sabar nak jumpe adik beradik, sedara mara aku dengan member2 lame. Nak makan lemang.. rendang.. ketupat.. dengan kuih raye.. isk..isk.. NAFSU BETUL!!
Fizah!! ko raye mane tahun nie.. nak datang umah mak ko.. Masak sesedap sket.. Kalo ko raye umah mentua ko, aku datang umah ko kat sini jelah.. Bukan ape, aku nak kenalkan ngan Mr. M dengan kawan same2 main getah, tenteng, lompat sana lompat sini.. Bestkan ingat kenangan dulu2.. Nanti kite konvoi sesame gi umah Niti ye.. sebab die kata nak balik Nilai raye nih..
Raya tahun ni aku kena beraya di rumah mentua aku pada 1 hari sebelum raya sampai raya ke2.. raya ke3 plak balik sebelah family aku sampai raye ke4.. Mule2 nak raye 1 hari je kat kampung aku, tapi... aku dah order banyak bunga api & mercun, cian kat anak aku.. nanti nak main kat sini xde kawan.. kalo kat sane ramai sepupu2 die.. mesti le meriah..
Memandangkan aku beraya di rumah mentua, minta2 le ramai kakak ipar aku balik tahun ni. Xde lah aku ni penat sangat. Lagipon aku ni sekarang kerap mabuk2, muntah.. Nak harapkan mentua aku lagi le die x larat.. Yang aku x sanggup, pepagi raya.. Punye lah ramai yang datang bertandang.. sampai x menang tangan nak wat air.. pulak tue kuih asyik abis je.. dah le aku sensorang, mau nyer aku menanggis di pagi raye, sebab kena DERA!!! huhuhu..
Ape2 pon comfirm aku beraya dengan mata yang bengkak tahun ni, sebab teringat kenangan lama ketika bersama2 dengan family aku dulu.. memang sedey.. Harapan aku, agar family aku dapat berkumpul kembali macam dulu, walaupon aku tau benda ni memang xkan jadi.....

No comments:

Google