Thursday, June 25, 2009

Dataran Alor Gajah

Nie le tempat asal aku.. aku pon x tau name org zaman dulu kala letak name yang x best tu.. tempat asal aku Kampung Kemuning, Alor Gajah.. Pastu mak aku nie beli le rumah kat Pulau Sebang, Sempadan Negeri Sembilan dengan Melaka.. Start umo aku 7 tahun, aku berulang alik antara Kemuning ngan Pulau sebang.. Sebab nya ayah aku nie x suke dok rumah awam.. sesak katenya.. Aku nie sebagai anak ikut je seperti yang diarahkan..x kisah pon dok kemuning best gak.. dok pulau pon best..

Gambar kg x pulok aku ambik.. tak ingat pon.. nie pon secara x sengaja.. Kat Dataran Alor Gajah nie, aku Cume ambik gambar Keris je, semperna Keris Taming Sari. Kalo x silap keris nie kepunyaan Hang Tuah. Ntah aku pon x pasti..lalala.. (x peka langsung aku ni)..

Dataran nie pun dah banyak berubah, Dulu ade Taman burung kat sini. tapi sekarang dah xde. yang ade sekarang nie, pentas, playground yang x segah dulu dan muzium. Kunjungan aku satu family x best macam dulu.. sebab Playground die kecil & x banyak mainan macam dulu.. anak2 aku dengan anak2 sedara pon macam boring je datang sini.. Tapi ape boleh wat, Kat alor gajah nie.. Dataran tu le yang paling best.. Dah aaa.. x tau nak citer ape lagik.. xde idea..

Inile gambar keris yang war-warkan..

No comments:

Google