Friday, November 20, 2009

Emergency

Korang tengok tak citer 'Emergency' malam tadi. kat Tv9.. Agak mengerikan walaupun dulu aku keje kat klinik, tengok gak benda2 berdarah2 nih.. Masa tengok cite tu, aku nak tengok.. tapi rase macam x nak tengok.. macam2 rasa.. maklum le dah takut!!..

Pengalaman yang paling ngeri masa aku keje kat Klinik Dr. Khalid dan Wan Julia.. Masa tu aku keje malam, ada seorang lelaki nih datang ngan seorang kawan die. Pastu aku tengok die tekap kepala ngan kain.. Aku plak tanya kenapa, pastu die bukak kain tu.. dan2 tu aku tutup mulut.. kulit kepala die tersiat pastu nampak tengkorak die, kulit die plak menggelebeh ke bawah.. agak besar gak luka die.. dalam 5cm x 5cm.. pastu terus aku panggil die masuk.. tapi doktor bg surat refer hospital je, sebab doktor malas nak campur kalo jadi ape2.. lagipon doktor syak diorang ni bergaduh.. tapi masa aku tanya masa daftar, die kata terjatuh.. tak tau mane yang betul..

Kalau luka kecil2 kena jahit 2-3 jarum nih selalu le aku tengok.. pastu aku selalu kena x-sis doktor bile ade kes2 yang kena buka2 baju ngan kain ni.. sampaikan ade seorang kakak (dah arwah pon die), die cukup lemah kalo kena x-sis doktor bile ada orang wat check up yang kena bukak baju & kain ni, especially pap smear.. selalunya aku yang akan jadi mangsa.. sebab aku orang baru..

Kesannya aku tengok 'Emergency' tu malam tadi.. aku x bleh tido.. arghhh!!! sabar jelah.. dah lame dok terkebil-kebil sensorang.. pastu x tau bile yang aku terlelap.. tau2 je alarm dah bunyi..

No comments:

Google