Wednesday, November 18, 2009

Mood nak update

Isk.. Lambatnya gaji!! aku dah kekeringan ni. Xkan aku nak bawa kuar sume duit dalam bank untuk belanja hari2 nih.. nak isi minyak lagik & nak melayan selera yang kemaruk lagik.. Comfirm duit tue akan menyimpang beli benda lain. Aku nih, kalo dah ada duit kat tangan.. pastu berkenan ape2 ke.. selalunya x berp.k panjang terus rembat je.. x kira le berduit ke x.. Seb baik sekarang nih aku malas nak ke pasar tani ke Jusco ke etc.. kalo x, lagi le pokai terus agaknya.

Semalam aku cilok duit Mr. M Rm50, Cilok dulu pastu baru bgtau!! tu pon die dok perli2, tapi aku ade alasan.. seb baik die faham.. Kejap je.. isi minyak ngan beli lauk untuk hari nih ngan esok.. iskk.. 50 macam 5 hinggit je. Kecik je duit sekarang nih.. Hari ini plak aku cilok lagi, tapi 10 je.. saja, nak wat spare.. kot2 teringin ape2 ke.. Seb baik sekarang ni aku bawa bekal untuk breakfast ngan lunch.. jimat duit.. Rm10 hinggit tu boley tahan 3-4 hari..

Eeeeiiiii, nampak gayanya cara nih kena digunapakai sampai aku masuk belajar nanti.. Malam tadi pon dok bincang ngan Mr.M pasal kewangan aku masa belajar, tapi die senyum je.. Agaknya die mesti p.k.. " abis le duit aku kena songlap ngan bini aku nih".. hiks.. "Ala bang, masa zaman2 bercinta dulu boleh bagi duit tiap2 minggu, xkan sekarang x boleh kot..." Masa aku belajar dulo Mr. M banyak support aku dari segi kewangan.. Memang le aku termakan budi ngan die.. tu sebab aku x nak cari orang lain.. 'Die pilihan ku'.. sebab die x kedekut!!

Tapi sekarang nih aku x nak p.k sebarang masalah lagi.. sebab aku takut akan mendatangkan masalah pada kandungan aku nanti.. Biar le orang nak wat ape kat aku.. Nak tambah cerita ke.. nak fitnah aku ke.. nak mengata aku ke.. Tapi aku rase sekarang aku nih tengah tersepit sebab si 'A' telah menambah cerita @ fitnah aku pada si 'B'.. Telah menambah2 ape yang telah ku wat.. Dari gerak gaya si 'A' aku tau sape die.. Sampaikan aku merasakan kelainan layanan si 'B' pada aku.. Takpe lah ALLAH ade.. die Maha Kaya.. Wat Si 'A' kite hidup kat dunia & Akhirat.. Die yang berkuasa dunia akhirat.. Wat si 'A' kalo x settle kat dunia nih, kita jumpa kat sana.. Bukan aku mintakan pembalasan ke atas die.. Biarlah Die yang Maha Kaya, yang mengadilinya..

Tujuan aku wat N3 nih bukanlah sebab aku nak menunjukkan aku nih baik.. tapi untuk meluahkan apa yang terbuku dalam hati aku nih. Kalo aku x luahkan, benda ni akan terbawa sampai balik umah.. sampai Mr.M pon perasan, die pon tanya nape.. Tapi aku x tau nak mulakan dari mana.. Salahkah aku kalo aku nak menerangkan dan mempertahankan diriku dari sering dipersalahkan dan sering dicari kesalahan ku?? Biarlah.. Takde tempat lain yang dapat aku mengadu selain DIA yang Maha Kuasa..

Doaku.. "Ya Allah Ya Tuhan ku.. Kau tenangkan fikiranku..dan Kau tabahkan hatiku dalam menghadapi dugaan Mu ni Ya Tuhan ku.. Amin..."

Semoga anak di dalam kandungan aku nih menjadi setabah aku dalam menghadapi dugaan yang mendatang... AMIN...

2 comments:

nik said...

nape zila??
ada prob ke?? meh la share ngn aku...

a LoT oF LuV said...

Memang ade problem pon.. tp aku x tau nak mula dari maner.. tapi mls nak p.k...

Google