Wednesday, June 23, 2010

Sehari di Zoo MELAKA

Secara kebetulan je aku ke zoo.. Takde plan ape2 pong.. Memulanya citer die cam ni.. Mr. M beriya2 nak balik melaka, sebab nak 'menghantar' (tak tau bahasa apa yang korang guna) ke rumah pengantin lelaki.. Kiranya aku ni di pihak pengantin lelaki le ni.. aku bukan rapat pon dengan si pengantin nie.. Mr. M je yang kenal & rapat dengan die.. Aku kenal die pon, sebab die jadi saksi 'pengesahan bujang' untuk Mr. M masa proses nak kawin.

Takde banyak yang berubah dengan pengantin lelaki ni.. Cume agak berisi sikit berbanding ketika dulu (student).. Die nih tua setahun je ngan aku.. huhuhu.. tapi aku yang kawin dulu (agak gatal sket)

Dengan semangatnya pagi2 'sapiee' (SABTU) kami bertolak balik Melaka, Mr. M kata takut lewat... Sampai je TAMPIN (masa kitaorang breakfast), Mr. M call le member die tanya 'pukul bape nak tunggu..' Tapi yang bestnya kawan die kata majlis hari ahad.. Mr. M dah senyum2 pandang aku.. Die tau mesti teruk kena kutuk!!..

Letak je Telefon, teruk gak kena serang ngan aku.. die tau salah die.. die senyum je.. Dalam hati aku.. punye le gumbira.. HUAHUAHUA (sila gelak setan..). Laju2 aku Call kak Long n kak cik aku.. Ajak diorang gi Zoo Melaka.. Best2.. diorang on je..

Lepas breakfast, aku ajak le Mr. M masuk 'Tampin shopping centre'. Dah lame uol's aku tak masuk ke situ.. seingat aku, last aku masuk kat sane, masa aku nak kawin dulu tahun 2005.. lama noksss...

Sampai je umah kak long aku.. tengok sume orang dah ready.. cuma tunggu aku je.. siap ade goreng mee hoon + sambal sardin. Bekal aku plak, fun fries je.. Kak cik aku plak, wat
goreng mee.. Huh.. nak gi berjalan ke nak gi melantak nih.. tapi pepaham je le uol's.. yang ikutnya berderet2.. Baru jalan separuh ZOO.. sume dah macam pirana.. Fun fries aku bawa.. tak sampai 1 minit.. abis.. cian anak aku terkulat2.. Aku plak yang kena berebut dengan diorang..

Sampai kat kuda, Umairah beriya nak naik.. puas kitaorang tanya betul2.. takut nanti bile tiket tapi die tak nak naik.. Sangkaan kami memang betul.. Last2 Damia yang naik.. tapi bile tengok Damia naik.. die sibuk2 nak naik.. Kena beli tiket lagiks...


Gaya macam tak sabar.. Nak naik kuda


Last2 Damia yang naik dolooo..




Umairah ni takut plak..




Umairah + Damia

Alamak.. tertutup semu.. gemukss2..

Kak Long N Family

Puteri Kesayangan Ku..
Tak cukup corum.. Bang cik takde..
Kak Cik n Family

Lepas gi Zoo.. kitaorang gi Mandi Laut.. Kat pantai Puteri.. Tunggu le next N3..

No comments:

Google