Tuesday, December 1, 2009

Alahai Puteri Ku

Sejak 2 menjak ni, puteri sulung ku memang dah boleh harap.. Setakat nih die memang ringgan tulang bile aku minta die tolong. Mungkin die paham yang aku ni tengah sarat.. selalu pening2.. Kalo soh ape pon die bleh tolong (setakat yang die mampu le).. Kalo aku dah baring @ duduk, memang le die akan jadi mangsa.. Selalunya die ok je.. tapi kalo tengah tgk citer ipin & upin.. memang kena cakap 2-3 kali le jawab nye..

Sekarang ni aku cukup malas nak kejutkan Mr.M dari tido.. Sebab sakit hati!! berkali-kali aku panggil.. die wat 'dek' je.. tambahan plak nak kejut, soh solat lagi liat... sampai aku ni naik hangin.. sudahnya 'Umairah' akan jadi mangsa.. Aku mula le bg arahan.. "kakak, tolong kejutkan abah solat..".. Die plak dengan lajunya gi kat abah die.. siap tarik tangan lagi.. kalo taktik tarik tangan x jalan.. siap menanggis lagi.. hehehehehe.. nak tak nak, Mr.M bangun le sebab anak die dah nanggis... hehehehehehe... padan muka die.. time aku kejutkan ngada2.. time anak kejut x peluang le ngada2..
Kalo aku soh ambik barang pon, Alhamdulillah.. laju je gi ambik.. Tambahan plak die ngaku yang die dah besar!! X sabar nak gi sekolah katanye.. Aku plan nak hantar die gi Taska awal tahun depan. Lagipon die dah pandai bawa diri.. Kalo nak kencing pon boleh gi sendiri.. nak berak pon sama.. Kalo time cuci pon die cuci sendiri.. Kalo aku nak cucikan, siap le die menanggis2 x kasi aku wat.. Die nak wat sendiri..
Rasenya kejap je masa berlalu.. Baru semalam aku lahirkan die.. baru semalam die belajar duduk, bangun dan berjalan di depan mata ku.. pejam celik pejam celik, tahun depan die dah 4 tahun.. Semoga Die akan menjadi anak yang solehah, berjaya dan berjasa pada aku dengan Mr. M kelak.. AMIN...

No comments:

Google