Wednesday, December 16, 2009

Yeay!!! esok cuti

Yes... esok aku cuti. Bukan public holiday pon, tapi saje nak abiskan cuti.. hiks.. macam le balance cuti banyak sangat.. Tinggal 3 hari je.. Dah ambik 1 hari tinggal 2 hari. Sodeh den!! Orang lain carry forward berbelas2 hari.. aku?? 2 hari je..

Dan malam ni sungguh le memboringkan sebab 'FB' x bleh bukak.. isk.. x bleh nak bukak cafe world.. Busuk le makanan aku tu.. Farmville pon same.. Dan harus le dari pukul 8 tadi aku dok melayan kerenah puteri2 aku.. Nak tengok Upin&Ipin, Layankan je.. aku ni plak naik hafal skrip die. Same le dengan si Umairah tu. Dapat tengok berita sekejap je. Pastu sibuk le 'Umairah' soh aku bukak citer die tue.. ayat yang tak tahan, "Ibu.. Boleh tolong upin ipin tak??"... Tak sanggup plak kalo wat don't know je.. Sungguh le sopan.. tak tau sape ajar.. Aku cakap ngan Mr. M.. Die senyum simpul je..

Tengah hari tadi plak, lepas aku solat.. aku dok tersandar kemengahan.. perut dah besar, tapi aku usaha nak solat berdiri.. Tapi kadang2 aku dah mula wat solat duduk dah.. sebab x tahan mengah.. Kakak2 kat opis tegur, perut aku besar.. Macam mengandung kembar.. aku senyum je.. Kebetulan plak minggu lepas aku gi mengurut sebab baby aku ke bawah.. asyik kencing x lawas je.. Makcik urut tue kata..

Makcik : "Bosa eh Poghut ekau.. Macam mengandung komba jo.. Ko dah scan blom??"

Aku : "Dah, tapi doktor cakap sorang je"

Makcik : "Kalo komba rezki ko lah.. kito mano nak tau bondo kek dalam.."

Isk.. kalo le mengandung kembar.. Alhamdulillah.. tapi kalo sorang pon Alhamdulillah.. aku x kisah.. janji baby aku ni sempurna..

Esoknya plan plak, nak gi tengok2kan Taska untuk Umairah.. die dah x sabar nak gi sekolah!! Pastu aku dah janji nak bawa diorang gi jenjalan.. tapi tak tau nak ke mana lagi.. Kebetulan esok pon gaji, aku rase macam nak gi beli barang2 dapur sket2 ngan beli baju baby.. tapi x tau le larat ke tak, sebab diorang ni kalo berjalan susah sket nak control.. Lotih makcik!!

Hari sabtu plak ade program.. "Cycling Hunt" dianjurkan oleh kelab bhg aku. Best gak tu.. tak sabar nak gi.. Yang sedeynya aku tak bleh nak join.. Mr. M yang akan wakilkan aku.. Tak pelah.. janji join..

Ok lah wat setakat nih.. Kalo ade citer terbaru akan aku update lagi.. InsyaAllah..

No comments:

Google