Monday, December 7, 2009

Hati menanggis xde sape yang tahu

Sebenarnya aku xde mood nak citer pasal benda nih, tapi jenis aku ni.. kalo aku simpan lelama perasaan tak puas hati aku ni.. Lagi selalu le akan aku ingat benda nih.. Kalo aku dah luahkan, baru lega fikiran aku ni. Bukan niat aku nak buka pekung di dada.. Tapi aku kena luahkan jugak.. Aku tak peduli le ape yang korang nak kata.. Aku bukan ganggu orang pon, Hidup di dunia ni. Kalo terlalu menjaga hati orang pon, kita gak yang merana..

Berbalik pada tajuk N3 aku kali ni... Minggu lepas, dalam hari rabu @ selasa macam tu.. Aku ni macam biasa le.. mesti nak bergayut ngan akak2 aku sekurang2nya seminggu sekali.. tanya kaba&bergosip.. Gosip family2 je tau.. x melibatkan orang lain.. Paling2 kuat citer pasal 'bini' ayah aku.. Xde istilah makcik ke hapa ke.. mak lagi jauh.. mak aku seorang je kat dunia ni.. Yang lain boleh jalan le.. Telah abis bergosip, pada saat2 aku nak memutuskan talian.. Akak aku telah berpesan dengan aku..

Kak Long : "Haa, hari sabtu ni jangan lupa plak.. "

Aku : " Lupa ape plak???"

Kak Long : " Anak Rom Chek kawin.."

Aku : " Eiiii.. xde kena mengena dengan aku!!!, selagi aku waras.. selagi tue le aku
takkan pegi.."

Kak Long : "Ayah x jemput ko ke?"

Aku : "Kalo x jemput lagi bagus.."

Akak aku tergelak je bile dengar aku berkata begitu.. Sebenarnya die saje nak kenakan aku.. Aku tau, die pon x kebulur nak makan nasi orang tue..

Petang plak, masa lunch... Ayah aku call, die kata 'bini' die nak cakap ngan aku.. Aku pon malas nak bertekak @ dicop anak kurang asam.. aku pon cakap dengan lemah lembut.. masa tu aku HIPOKRIT hokey!!! kang kalo aku cakap kurang ajar kang.. X pasal2 mak ngan ayah aku dapat name.. nak tak ku layankan jugak.. Rupe2nya die menjemput aku sekeluarga ke kenduri anak die.. okey.. aku iyekan aje... tapi dalam hati aku, sebakul sumpah seranah yang die dapat..

Memang senang kalo ade yang kata.. "Dah le tu, buang yang keroh, ambik yang jernih..." Amboi sedap die je nak cakap!!! die x merasa ape yang aku rase.. memang le senang nak cakap macam tue.. cube orang yang cakap tue rase apa yang rase sekarang.. Podah cit!!! Jalan le.. Aku bukannya 'Nabi' senang2 nak maafkan orang.. terus terang le aku cakap.. Aku bukannya orang yang pemaaf.. Iye dimulut, tidak dihati.. selagi mana aku ingat apa yang orang tu wat kat aku.. selagi tu aku xkan maafkan die..

Petang tue plak, aku dapat tau.. ayah aku beriya2 minta adik beradik aku balik.. nak menjayakan majlis kawin anak tiri die.. Tapi kami adik beradik sepakat nak pulaukan majlis tu.. Kiteorang dah tak peduli kalo ayah kecik hati pon.. Puas sudah kami menjaga hati die.. makin lame makin tunjukkan belang plak..

Majlis kawin kami 2 beradik.. aku ngan akak aku, dibuat ala kadar je.. Lebih menyedihkan lagi, masa aku dinikahkan.. Ayah aku x datang pon jadi wali.. aku dinikahkan menggunakan 'wakil wali'.. Aku masih ade ayah okey.. tapi ayah aku x menghadap pon mase aku nikah.. Macam xde ayah je aku.. Punya le hati ku hiba.. Turn adik beradik aku, ayah aku wat endah x endah je.. time anak tiri die.. bukan main lagi.. Sakit hati aku!!!..

Malas nak citer lagi.. kalo aku rajin nanti aku sambung lagi...

No comments:

Google