Monday, December 28, 2009

Baby Lelaki vs Baby Perempuan

Sejak dapat tahu jantina baby yang ku kandung ni.. Mr. asyik cakap..

"Abang nak tengok zila jaga anak lelaki nanti.. Nak sangat anak lelaki.."

Tapi kalo dah selalu sangat die cakap macam tue, aku macam confius.. Sampaikan terlintas benda yang bukan2 kat kepala.. Aku cakap kat die balik..

"Nape, abang tak suka ngan anak lelaki ke??"

"Sape kata abang x suka..? Abang lagi suka kalo dapat anak lelaki.. ada kawan.. lepas ni boleh le beli jessey same2.. Boleh pakai baju melayu sedondon (time raya).."

Part ni, kesian ngan Mr. M.. Sebab dah 2 tahun, die seorang je warna lain dari kami.. Macam raya yang lepas.. kami bertiga pakai baju kurung warna hijau.. Die sorang je warna Magenta (betul ke spelling ni?.. Belasah..) Sampaikan sedara die tegur.. "Pesal yang sorang ni lain plak??"hehehehehehe...


Bab cari nama baby plak..

Semalam aku baru terhegeh2 cari name baby.. Kalo sebelum2 ni.. dapat je tahu aku mengandung, terus cari nama baby. Tapi sekarang, kandungan aku dah masuk 7 bulan baru terhegeh2 nak cari.. Aku berkenan le ngan satu nama ni.. Tapi Mr. M complain..

"Asyik ibu je yang cari nama anak.. Biar le kali ni abah yang cari.. Takde2 biar abang plak yang cari.."

Aku tersentak.. Aikk, sebelum ni die tak pernah plak sibuk2 nak cari nama anak..

Kalo cakap pasal baby sekarang ni.. Mesti senyuman Mr. M meleret2...

Alhamdulillah.. Ya Allah, aku bersyukur dengan kurniaan Mu Ya Allah.. Semoga apa (jantina) yang nampak masa scan menjadi kenyataan.. dan semoga dengan kehadiran baby yang baru ni akan menambahkan lagi kebahagiaan & kemakmuran dalam keluarga kami.. Amin..

No comments:

Google