Tuesday, December 22, 2009

Gelagat Si Anak..

Walaupun badan penat, tapi bile tengok gelagat Anak-anak.. Segala kepenatan terbang.. Kalo dah dekat2 nak balik tu, macam tak sabar je nak sampai umah.. Rindu nak jumpe dengan diorang. Walau ke mana aku pergi wajah diorang sentiasa ade dalam ingatan ku..

Tambahan plak, Umairah yang semakin petah berkata2.. Kalo bercakap die je nak menang.. Kadang2 sakit hati jugak.. Cakap die je yang betul..

Sekarang nih die sibuk ke Sekolah.. Minta2 semangat nak ke sekolah die tu akan berkekalan.. Yang terbaru plak, die sibuk minta 'Beg Tarik'. Tak tau le sape yang ajar.. Yang tak bestnya die minta dengan aku plak tue.. Aku cepat2 soh die minta ngan abah die.. hehehehehe.. Tapi aku pujuk die jugak.. "Buku kakak tak banyak lagi.. kita beli beg biase je dulu.." Nasib baik die ok je.. Kalo tak, botak kepala aku..

Bulan Januari ni, Insya Allah die akan mula belajar kat Taska berhampiran umah aku tue.. Tak ingat nama Taska tue.. Tapi aku ingat Modul Die.. Kat sane die orang akan ajar Iqra' & Tahfiz pada sebelah Pagi dan Sebelah petang diorang akan ajar Pelajaran Akademik..
Tak sabar nak tunggu petang nanti.. sebab nak daftarkan Umairah ke Sekolah.. Macam aner le rupenya kalo die pakai Uniform ye.. Mesti comeii!!.. Macam ibu die... Hiks...
Damia Plak.. sekarang ni tengah sibuk nak belajar Cakap.. boleh cakap sepatah2.. Macam Abah.. Nak Air.. Dan lagi 2-3 patah perkataan. Tapi Aku je yang paham.. Abah die pon tak faham.. hihihihi.. Slelalunya ibu memang macam tue.. Peka apa yang anak 'hendak'..
Semakin pandai bermain dan semakin pandai membuli kakak die.. Sampaikan kakak die boleh menanggis.. Kalo time 2 macam nie.. sakit le telinga aku..yang sorang menjerit dan sorang lagi menanggis.. Kalo tambah lagi sorang, agaknya terbalik umah aku kot..
Ape2 pon aku happy dengan kehadiran diorang, kalo balik umah diorang takde.. Aku plak rase macam nak nanggis je.. sayu je.. Dan sekarang aku jadi tak sabar nak tunggu kehadiran anak ku yang Ke3.. Masa tu, mesti umah aku semakin ceria dan riuh rendah..
Kandungan aku pon dah cecah 28 minggu.. Maknanya lagi 12 minggu je, aku akan menimbang lagi seorang cahaya mata ku.. Tak dapat dinafikan, perasaan takut memang ade.. tapi tak sabar pon ade gak.. Moga2 aku akan selamat ketika melahirkan.. AMIN...

No comments:

Google