Tuesday, October 27, 2009

Lega2

Terimakasih kepada sume member2 yang mengambil berat kat aku. X kurang juga ade yang Call, ade yang YM, ade plak yang mengomen kat blog aku..

Aku rase, hari ni aku nak citerkan perkara terjadi pada aku (rujuk N3 "RISAU"). Sebenarnya citer die macam ni...

Sabtu lepas aku balik kampung untuk urut (naikkan baby).. Masa bidan nih pegang perut aku, die tercari2 le baby.. pastu die tanya aku.."Selalunye budak macam nih ke? Slow je gerak die".. Sebenarnya aku dah lame perasan, die macam x bape aktif. x macam anak2 aku yang sebelum nih. Kalo diorang sebelum nih, 5 bulan diorang dah main bola kat dalam.. Pastu bidan tue kata baby aku nih lemah @ macam x bape sihat.. huhuhu sungguh le merisaukan aku.. Die soh aku datang balik petang tu, bawa kelapa muda. Macam nak nanggis pon ade!!

Petang tue aku datang balik, bidan tu 'tawarkan' kelapa tadi n soh aku minum. Dengan harapan baby aku nih akan aktif macam kakak2 die.. bile sampai Umah aku, aku terus citer kat Mr. M sebab die x iku aku balik kg.. aku je yang balik anak beranak, so die x tau le citer sebenarnya. Automatik, air mata aku luluh depan die.. Die pon macam termenung je.. Kelu lidah nak berkata2..

Esoknye pon masa aku ngadu pada opismate aku.. kak Ros.. masa tue pon air mata aku mengalir lagik.. Aku macam x sanggup nak hadapi kalo terjadi 'sesuatu' pada baby aku.. Dengan perasaan yang bercampur baur, aku sms Mr. M.. ajak die gi klinik mlm nanti.. Dalam waktu Maghrib, Mr. M call.. tanye nak gi klinik x.. Baby nih plak macam paham je aku susah hati.. Die dah mula bergerak2, Menendang2.. so aku cancel le nak gi klinik... Alhamdulillah.. die dah sihat..

Perkembangan terbaru plak.. baby aku semakin aktif.. dan semakin kuat menendang.. Baru aku rase lega sekarang.. Harap2 die kat dalam membesar dengan sihat.. Malam nih boleh le aku tido dengan lena...

2 comments:

nik said...

aku xdpt rasa lg pergerakan bb. normalkah??
aritu scan doktor ckp bb kt bwh jgk, mcm ko. perlu ke aku p berurut??

Liya said...

zilla jangan la risau adek kami pun cam 2 rupa-rupanyer dier suker tido dari menendang-nendang/main

Google