Friday, October 9, 2009

Perbualan Suami Isteri

Sedang melepak2 sambil tengok TV. Tetiba Si isteri bersuara...

Suami : "Yang, bile kite nak gi Check Up?
Isteri : "Malas le nak gi awal2. Takut banyak problem. Nanti le dalam 5-6 bulan nanti. Kite gi le klinik Swasta dulu, takde le nurse gov. mare nanti"

Si suami hanya mengangguk2 je.

Isteri : "Abg, Takut le nak bersalin nanti" sambil si isteri membelai2 anak dalam kandungannya
Suami : "Nape plak???" dengan muka konfiusnya..
Isteri : "Kalo saya mati nanti macam aner?"
Suami : Suami terdiam sambil memandang isterinya. "Takde matinya" ada getaran pada suara si suami.. (mungkin si suami 2 rase sebak kot..)

Watak diatas dilakonkan oleh saya dengan Mr. M.. Wahai kengkawan... Takutnya aku!!! tolong le doakan aku selamat bersalin ye... Thanks...

1 comment:

BUYEN said...

oh kawan ku,
nape bole berfikir begitu..
kan ke dah pernah bersalin sebelum ni
insya alah..yakin laa dalam hati yg akan selamat semuanyer.Memang ler kita patut mengingati mati.Tapi bukan semudah itu.

Google