Wednesday, July 15, 2009

Eja dah nikah 10 tahun

Ambik Ko!!!! seb baik cepat ngaku.. kalo x org chop nak l**r n***h.. Sebenarnye ade gak dengar2 citer die dah kawin.. tp die x pernah pon nak bgtau kat wartawan. Sebab ade husband member aku dulu keje kat restoran kat Bangsar. aku x ingat ape name nyer, tapi fast food le.. die ade citer selalu nampak Eja ngan seorang lelaki berumur.. member aku ckp tu husband die.. Aku pon pernah jumpe Eja datang beli Samosa aku kat Cheras.. memula jumpa aku teruja gak..Masa tu Eja Pkai BMW warna maroon.. No plat die.. EJA 87.. Aku pon x bape ingat dah.. sebab dah lame..

Korang Bace Artikel nie... aku ambik dari Harian Metro..

Oleh Ramlah Zainal
roses@hmetro.com.my


KUALA LUMPUR: Selepas lebih 10 tahun berahsia, pelakon popular, Siti Shahrizah Saifuddin atau lebih dikenali sebagai Eja, akhirnya tampil membuat pengakuan kepada Harian Metro, semalam, berhubung status dirinya yang sudah bergelar isteri kepada ahli korporat, Mohd Silahuddin Jamaluddin, 40-an.

Eja, 37, yang kini sarat mengandung tujuh bulan berkata, dia yakin sekarang masa tepat baginya berkongsi dengan peminat mengenai pelbagai cerita dan hal peribadinya.

“Sebenarnya bukan status saya dan suami yang menjadi masalah, sebaliknya saya ingin beritahu kepada peminat mengenai keadaan saya sekarang bagi mengelak fitnah kepada anak dalam kandungan ini.

“Pada masa sama, saya ingin tegaskan kepada peminat, saya berkahwin dengan suami (Silahuddin) selepas dia berstatus duda dengan dua anak. Justeru, gosip yang mendakwa saya isteri kedua dan menjadi punca perceraian dengan bekas isterinya yang juga wanita berketurunan Amerika-Australia tidak berasas sama sekali.

“Saya harap dengan penjelasan ini tidak timbul lagi cerita negatif mengenai rumah tangga saya dan orang juga tidak akan bertanya mengenai kisah peribadi saya,” katanya ketika menjayakan fotografi eksklusif bersama sisipan Harian Metro, Rap di Hotel Crowne Plaza Mutiara di sini, semalam.

Malah, kata Eja yang dikenali dalam drama bersiri Rindu Semakin Jauh, Mya Zara dan Seputih Qaseh Ramadan, hubungannya dengan dua anak tiri, Khatijah, 17, dan Shane Jacob, 13, juga akrab sampai sekarang.

“Kedua-dua anak tiri menerima saya dalam hidup mereka. Kini, Khatijah dan Shane sudah menuntut di Australia. Setiap kali pulang bercuti, mereka pasti mengunjungi kediaman kami di sini.

“Bila dapat tahu saya mengandung, mereka sangat gembira kerana bakal menerima kehadiran anggota baru dalam keluarga kami. Masing-masing berebut ingin memberikan nama kepada bayi yang bakal saya lahirkan September nanti,” katanya.

Ditanya kenapa dia berahsia selama ini, Eja berkata, sebenarnya dia tidak pernah menyorokkan status dirinya kepada peminat.

“Sebenarnya saya tak pernah menafi atau mengiyakan status saya sepanjang 12 tahun dalam industri seni. Cuma saya tidak bercerita kepada orang mengenai status sudah berkahwin kerana sudah menjadi prinsip saya sejak dulu untuk tidak bercerita hal peribadi berbanding kerjaya seni.

“Hakikatnya, saya dan suami juga seperti pasangan normal lain. Dia sentiasa menemani saya termasuk ke pasar malam.

“Namun, jika tindakan saya dianggap menyorokkan status dan hipokrit, saya sedia menerima kritikan orang. Jika apa yang saya lakukan menyinggung perasaan peminat dan mereka berasa tertipu dengan apa yang berlaku, saya juga memohon maaf,” katanya.

No comments:

Google