Wednesday, July 15, 2009

Menu hari ini

Seperti biasa aku akan bangun seawal jam 5 pagi untuk menyiapkan makanan untuk suami, emak & pu3-pu3 aku.. Kadang2 aku jadi binggung nak masak ape.. xde idea, nak try lain2 resepi takut x jadi.. lagipon kalo nak try pon biar le weekend ke, sebab masa yang agak panjang..

Buat hari ini.. Ini je yang aku masak untuk santapan mereka2...

1) first.. masak air dulu!!!!


2) Masak Nasik Plak..

3) Goreng Sotong Untuk Pu3 aku

4) Sayur Kambas (name kat kampung aku, aku x tau le korang pannggil sayur nie ape)

5) Sambal Sotong... Macam Best je.. Lapau bile aku tengok nie... sabar2 tggu lepas berbuka..
2 pun kalo ade lagikk huhuhu.. minta2 le ade lagik!!

Penat gak jadik ibu & bini orang nie.. x chance nak bersantai2an.. memanjang ade keje je.. Hari2 bangun seawal mungkin.. lepas 2 tido plak paling lewat.. bile p.k kan balik, memang dah tanggungjawab aku & bile lagi nak tabur bakti.. x tau lagi, ntah esok..ntah lusa kite bleh mati.. Tp minta2 le umor aku nie panjang.. sampai aku bleh tengok anak2 aku nie membesar ke.. sampai ade cucu ke.. bleh gi Haji.. AMIN...

2 comments:

Liya said...

sokong sokong den pun cam tue kalau penat sangat tido lena sungguh n kadang-kadang sampai lupa makan tido kurus tak jugak...

a LoT oF LuV said...

same le.. penat bersenam lg.. wat keje bagai nak gile lg... tension!! x kuruih2..

Google