Sunday, July 26, 2009

Ketentuan

Seksi Gile!!

Mesti ramai yang tengok Cerekarama TV3 malam tadi. Sebuah drama yang menginsafkan, dan memberi kesedaran kepada aku.. Bahawasanya, hidup di dunia ini hanya sementara.. Oleh tue, jangan diri aku ini Takbur@sombong@belagak jika berada di tempat tinggi@senang.

Kemiskinan ahli keluarganya tidak dipeduli dan x pernah nak menolong, malah dihina lagik.. Yang peliknya, suami die boleh je diam dengan ape yang isteri die lakukan(kalo Mr.M.. dah lame die hambat aku dengan rotan..) Pendek kata bagi die, family die hanyalah bebanan.. sudahnya, bile die dah terlantar.. Family die gak yang menjaga, Anak die langsung x boleh diharap.. Ending die plak, die sempat bertaubat sebelum meninggal.. Sampai part tue, tetiba air mata aku jatuh.. menyentuh hati betul!! Ditambah plak dengan alunan Nasyid yang mengasyikkan..

Lakonan Jasmin yang berkesan, dengan mimik muka yang sombong & serius.. Kebelakangan ini, Jasmin selalu melakon watak jahat, So far apa2 watak yang dimainkan mesti hidup.. Iyelahkan, bape lame gak die berada dipersada seni..

Sedang aku leka menghayati lakonan@drama tersebut, aku dikejutkan dengan bunyi mesej dari Hengpong haku!! Tergerak hati aku nak tengok sebaik je bunyi mesej tuh.. Mesej datang dari kakak aku dari kampung mengatakan ayahanda aku mengadu x bape sihat, dan die yang x sedap hati telah pergi menziarah ayah aku..

Yang merisaukan aku sekarang, hasil dari pemerhatian kedua2 kakak aku.. "Ayah aku Semakin Uzur".. Bile dengar ape yang diberitau, aku jadi x senang hati... kalo bleh sekarang gak nak balik, nak jumpe dengan ayahanda aku.. Aku dah beritahu pada Mr.M tentang perkara tersebut, tiada bantahan darinya, makna aku akan cube balik dalam masa terdekat nie.

No comments:

Google