Friday, July 3, 2009

Masak diawal pagi

Seperti biase aku akan bangun seawal pukul 5am untuk masak lauk & nasi... Sebab Mr.M sekarang dah biase makan nasik diawal pagi..hehehehe.(senang le aku.. Masak 1x @ 2x je sehari).. lgpon aku yang ngajar!!!..

Tapi pagi tadi aku bangun seawal 2am sebab Pu3 sulung ku (Umairah) x bleh tido, Kembung perut.. aku x tau le ape yang die makan semalam. Sudahnya, lebih kurang pukul 3++am aku bangun untuk memasak.. kalo aku bangun pukul 5 pon kena masak gak, lgpon aku nak bersahur..

Masa masak plak, Mr.M tanye.."nasik dah masak dah?". Alamak, nie mesti nak makan nier.. x pon die tergugat dengan haruman kari ayam aku.. nyum..nyum..nyum!!! aku pon tergesa-gesa le masak nasi, kari ayam & ayam goreng.. sayur x sempat nak masak.. Blm siap masak lagi, die dah tanye.. "Dah masak blm?" sah... lapar ke Mr.M nie.. dah dua kali tanye nie.. blm sempat lagi kentang empuk, die dah ambik nasik.. Bantai le bang...

Aku plak, sudah je masak terus gi mandi.. lepas mandi baru sahur.. lepas je sahur.. Boom.. tido...
Dek kerana keletihan aku bangun pukul 7.10am.. Subuh Gajah le aku.. siap2 gi opis.. seb baik x lewat.... sampai opis pukul 7.56am...

Eiii.. x sabar nak tggu esok.. nak bangun lewat!!!!

No comments:

Google